Panaszkezelési eljárásrend
az üzemeltető/ eladó és az ügyfél/ vevő közötti panasztételi feltételek (a továbbiakban: PE) szabályozása
Bevezető rendelkezések.
1. A CORNiCO.hu online áruház üzemeltetője (eladó) a CORNiCO Company, s.r.o., Diaľničná cesta u. 16/ B sz., 90301 Senec, Szlovák Köztársaság.
2. Az online áruház vevője (vevője) bármely olyan természetes vagy jogi személy, aki elektronikus űrlapot küld az áru (termék (-ek) vagy szolgáltatás (-ok) megrendelésére.
3. Ezen Panaszkezelési eljárásrend az üzemeltető és az ügyfél közötti jogviszonyokat szabályozza, melynek során az üzemeltető által nyújtott áruk és szolgáltatások helyességére és minőségére vonatkozó panaszokat kezelik.
4. A panasztétel jelen panaszkezelési eljárásrend alkalmazásában azt a jogot jelenti, amelyet az ügyfél gyakorol az ügyfél által nyújtott árukban vagy szolgáltatásokban elkövetett hibákért való felelősségvállalásért, amellyel bizonyos jogorvoslatot igényel, illetve a hibás teljesítésért, valamint a szerződés tárgyának nem teljesítése esetén járó kártérítést.
A panaszkezelési eljárási rendje.
1. E PE értelmében a jogosult személy panaszt nyújthat be személyesen, írásban vagy elektronikus postai úton.
2. A panasztételből egyértelműnek kell lennie:
• ki nyújtja be a panaszt (név, vezetéknév, állandó lakcím),
• a panasz tárgyának, vagy az ügyfél igényeinek,
• ki a panasztétel címzettjének,
• a panasztétel dátumának,
az ügyfél aláírása vagy a meghatalmazott személy aláírása a meghatalmazással együtt.
3. Ha panaszt e-mailben, faxon vagy írásban nyújtja be a meghatalmazott személy az ügyfél nevében, a panasztételhez csatolni kell a meghatalmazást is, amely igazolja a ügyfél képviseletét a panasztétel ügyében.
4. Ha a panasztétel nem tartalmazza e cikkely 2. pontjában felsorolt követelményeket, akkor tárgytalannak tekintendő.
5. A panasz elbírálásának határideje a panasztétel dátumától számítva legfeljebb 30 nap. Az üzemeltető írásbeli dokumentumot bocsát ki az ügyfél számára a panasz kezeléséről.
6. Panaszigény érvényesítésének napja azt a napot jelenti, amikor a vevő az igényt benyújtja. A panaszigény érvényesítésének napja:
• postai küldemények esetén - a panasz kézhezvételének napja az üzemeltető székhelyén lévő iktatóhelyen,
• személyes kézbesítés - a panasz másolatán feltüntetett dátum, amelyben az üzemeltető igazolja a kézbesítést,
• elektronikus postai úton történő kézbesítés - az üzenet üzemeltető e-mail címe történő kézbesítésének napja.
7. Az üzemeltető és az ügyfél közötti egyéb, a jelen Panasztételi eljárásrend által kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokra az üzemeltető és az ügyfél között megkötött egyedi szerződések vonatkozó rendelkezései az irányadók, a Szlovák Köztársaságban hatályban lévő általános kötelező érvényű jogszabályok vonatkozó rendelkezései értelmében.
8. Az üzemeltető bármikor megváltoztathatja vagy kiegészítheti jelen Panaszkezelési rendet a jogi szabályozás és az üzleti környezet megváltozásának okán. Az üzemeltető határozza meg a Panasztételi eljárásrend időszerű megfogalmazását, annak honlapján történő közzétételével.
Ez a PE 2020.06.01-én lép érvénybe és hatályba, és teljes mértékben felváltja az előző PE-t. Az üzemeltető fenntartja a jogot a PE előzetes értesítés nélküli megváltoztatására.